Вирішальний голос Кличка: Київрада передала частину парку Наталка під комерцію
9 лютого Київрада проголосувала за передачу ТОВ «Гювексхаус» в оренду на 10 років частини парку Наталка площею 1,28 га під будівництво ресторану та інших комерційних об’єктів. За це рішення проголосував мінімально потрібна кількість, а саме 61 депутат. Вирішальний голос за передачу землі віддав Київський міський голова Віталій Кличко.
Конфлікт інтересів або чи порушив мер ЗУ «Про запобігання корупції»
Під час розгляду в сесійному залі Київради цього резонансного питання, заключне слово взяв мер Віталій Кличко. Під стенограму та відеозапис він сказав наступне: «Я залишився тут умисно для цього питання».
Також під запис він повідомив: «Достатньо довго мені було потрібно, щоб знайти власника, тому що по всім документам кесон з 90-х років знаходився в часних руках… Я був здивований, що власником став та людина яку я знаю – Ігор Тинний. Я з ним зустрівся, він пояснив що, як, які плани… У мене ключова вимога, якщо ми там робимо об’єкти за них немає бути соромно…Я не хочу влазити в юридичну площину. Але у мене ключова вимога, я в розмові з власником казав – це має бути не гірше, набагато краще ніж наприклад ресторан Прага».
Виходячи зі слів Київського міського голови Віталія Кличко, він умисно взяв участь у голосуванні 09 лютого 2023 року під час прийняття рішення Київради про передачу ТОВ «Гювексхаус» земельної ділянки в оренду для культурно-оздоровчих потреб, рекреаційних, спортивних і туристичних цілей на Оболонській набережній, 18. Враховуючи визнання Кличко під час розгляду цього рішення дружніх відносин та особистої зустрічі з кінцевим бенефіціарним власником ТОВ «Гювексхаус» Ігорем Тинним щодо вказаного рішення, визнання ним факту суперечності між своїм приватним інтересом та службовими чи представницькими повноваженнями, що вплинуло на об’єктивність або неупередженість прийняття рішення в частині особистої його ключової вимоги, щоб на земельній ділянці площею 1,2806 га (кадастровий номер 8000000000:78:215:0023) з цільовим для культурно-оздоровчих потреб, рекреаційних, спортивних і туристичних цілей був ресторан не гірший за ресторан «Прага» (власником якого також є Ігор Тинний), взявши особисту участь у голосуванні під час прийняття цього рішення (голос Київського міського голови Віталія Кличка став вирішальним), а також спонукавши депутатів, зокрема від політичної партії «Удар» лідером якої він є, до прийняття рішення всупереч закону на користь приватних інтересів третьої особи – ним могли бути вчинені дії, спрямовані на прийняття рішення в умовах реального конфлікту інтересів, чим він міг порушити вимоги п.п.1, 2 ч.1 та ч.2 ст.28 Закону України «Про запобігання корупції» та вчинив адміністративне правопорушення, пов’язане з корупцією, відповідальність за яке передбачена ч.1, 2 ст.172-7 КУпАП та ч.6 ст.30 КУпАП.
Вказані адміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією могли бути вчинені Віталієм Кличко під час дії воєнного стану на території України, що підвищує рівень суспільної шкідливості.
Що може загрожувати Віталію Кличко?
Дане питання відноситься до повноважень Національне агентство з питань запобігання корупції. НАЗК відповідальне за формування антикорупційної політики та запобігання корупції та діє відповідно до Закону України «Про запобігання корупції».
Відповідно до законодавства, НАЗК має всі повноваження щоб скласти на Віталія Кличка протокол за правопорушення, пов’язане з корупцією та звернутися до суду з проханням накласти на нього адміністративне стягнення із застосуванням ч.6 ст.30 КУпАП у виді штрафу в розмірі чотирьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 6800 грн з позбавленням права обіймати посади, що пов`язані з виконанням функції держави або місцевого самоврядування на строк 1 рік.
Негативний правовий висновок юристів Київради
Законність цього рішення оцінило управління правового забезпечення Київради. На п’яти сторінках юристи Київради проінформували депутатів та міського голову про значну кількість порушень законодавства та рекомендували відхилити проект рішення про передачу землі ТОВ «Гювексхаус». Проект був непогоджений юристами Київради що відповідають за юридичний аналіз рішень, які приймають депутати та міський голова.
Автомобільна дорога посеред парку
10 червня 2021 Київрада прийняла рішення №1457/1498 «Про організаційно-правові заходи, пов’язані з ефективним використанням та збереженням автомобільних доріг Оболонського району міста Києва».
Тоді, мешканці оболонського району виступали категорично проти зазначеної ініціативи. Оскільки прийняття на баланс фактично пішохідної паркової алеї, як автомобільної дороги створює юридичні підстави через рішення суду відкрити парк Наталка для вільного проїзду автомобілів.
Тоді, завдяки резонансу вдалося внести правку до цього рішення, а саме: п.3 обмежити проїзд автотранспорту на ділянці автомобільної дороги Оболонської набережної (вздовж парку «Наталка» від шлагбаума до р. Дніпро).
Через 6 місяців після прийняття рішення в Окружному адміністративному суді Києва було зареєстровано позов про часткове скасування цього рішення Київради, яким було обмежено проїзд автотранспорту на територію парку Наталка. Але тоді суд вирішив не відкривати провадження в адміністративній справі.
Після рішення про передачу землі, ТОВ «Гювексхаус» отримує додаткові юридичні підстави (право сервітуту), щоб при бажанні скасувати п.3 рішення про обмежити проїзд автотранспорту. Крім того, під існуючим шлагбаумом досі не відведена земля, як того вимагає законодавство.
Чи була альтернатива ресторану?
У 2017 році архітектори ГО «Парк Наталка» розробили концепцію Арт-кесон. Проект громадського простору було публічно презентовано міській владі та киянам.

Проектом передбачалося три основні зони.
1. Вхідна група з пандусом і різнорівневим майданчиком, який виконував функцію сходів.
2. Головна частина – основна зала, де саме і могли відбуватися артвиставки, світлові інсталяції, по периметру розвішані картини, схеми-креслення.
3. Майданчик перед кесоном. Територія для спілкування з альпійським газоном. На ній планувалось розміщуватися вуличні артінсталяцї, скульптури сучасного мистецтва.
Також передбачено міні сцену у вигляді “монорейкової платформи”.
Але міська влада проігнорувала проект Арт-кесону розроблений ГО «Парк Наталка». При тому що мала повноваження перевірити законність його приватизації або ініціювати рішення про його викуп для суспільних потреб.
За дивним збігом обставин, після привернення уваги до кесону і початку реконструкції парку, у 2018 році кесон перепродається. Відповідно до інформації з державного реєстру речових прав на нерухоме майно, 1 березня 2018 року кесон було продано ТОВ «Гранада-82» власником якого є вище згаданий мером Ігор Тинний.
Чому мер проігнорував волю оболонців?
Першочерговим поштовхом для реконструкції парку стали активні мешканці Оболоні. Діяльність яких формалізувалася у створення ГО «Парк Наталка», волонтери якої багато років займалися питанням захисту зеленої зони від забудови та добивалися її реконструкції.
Завдяки активній громаді, уваги до парку засобів масової інформації та налагодження конструктивного діалогу з владою було створено перший в Києві прецедент. Концепція парку та проект його реконструкції розроблялася та затверджувалася на основі думки громади.
Волонтери ГО «Парк Наталка» провели професійне соціологічне опитування мешканців в кілька ітерацій, сумарно залучивши понад 1500 мешканців. Провели більше 100 зустрічей з жителями, архітекторами, місцевою адміністрацією з розробки концепції яким має бути парк. Врахувавши результати опитування ГО розробила архітектурну концепцію планування парку. Більше того, були залучені міжнародні архітектори задля консультацій кращих міжнародних практик і як спроектувати парк таким чином, щоб максимально зберегти та підкреслити природу та надати інфраструктурних можливостей для комфортного, безпечного перебування в парку різним аудиторіям.
За результатом багаторічної роботи, 29 серпня 2017 року в Оболонській РДА відбулось підсумкове засідання робочої групи щодо внесення коректив в проект реконструкції парку. Тоді учасники робочої групи проголосували за затвердження концепції та проекту Наталки, як парк без комерції.
Після цього рішення громади міська влада більше не проводила жодних обговорень з киянами щодо зміни затвердженої концепції парку. Не було жодних публічних презентацій, інформування громадян щодо будівництва комерційних об’єктів в парку Наталка.
Відповіді чому так відбулося в нашої редакції немає. Залишаємо на власний розсуд наших читачів визначити справжні мотиви якими керувалися міський голова та депутати під час голосування ЗА передачу землі під ресторан та інші комерційні об’єкти у центрі парку Наталка.