Великі плани: Оболонська набережна може стати сучасною та облаштованою

У вересні 2017 року на сторінці «Гурт Проект» в Facebook було опубліковано ескізний проект реконструкції Оболонської набережної. Ми вирішили з’ясувати, яке майбутнє чекає на нього і чи дійсно планується реконструкція.

Як виявилось, наприкінці 2016 року комунальним підприємством «Київбудрeконструкція» було проведено тендер на «Реконструкцію і будівництво пішохідно-дорожньої мережі з благоустроєм в частині створення рекреаційного маршруту з улаштуванням мостових переходів у районі Оболонської набережної, півострова Собаче гирло та острова Оболонська коса». Переможцем тендеру стало ТОВ «Гурт Проект», яке надало пропозицію у розмірі 1 168 923 грн з ПДВ за свою роботу.

Відповідно до укладеного договору вони мають зробити наступні роботи:

1) Топографо-геодезичні вишукування;

2) Розробити концептуальні рішення пішохідно-дорожньої мережі з благоустроєм в частині створення рекреаційного маршруту з улаштуванням мостових переходів;

3) Технічне обстеження існуючої дорожньої мережі;

4) Розробити та погодити ескізний проект.

Як нам повідомили в КП «Київбудрeконструкція», наразі ескізний проект знаходиться на стадії завершення. Після цього комунальне підприємство планує передати документацію до спеціалізованої експертної організації.

Після проходження експертизи буде визначена вартість реконструкції і має початися розробка робочого проекту та необхідної документації. На цей рік, відповідно до програми соціально-економічного розвитку міста Києва, на ці роботи передбачається виділити ще 1 мільйон гривень.

Що саме планують реконструювати?

Відповідно до отриманої інформації, проектом пропонується створити закільцьований маршрут від Оболонської набережної по вулиці Прирічній через острови, які пропонують з’єднати мостами. Таким чином з’явиться рекреаційний маршрут довжиною майже 14 кілометрів з пішохідними та велосипедними доріжками. Такий маршрут може стати перлиною Оболонської набережної і збільшити туристично-рекреаційний потенціал нашого району. Уздовж цього маршруту буде проведений благоустрій, побудовані вбиральні, з’являться нові спортивні майданчики, велосипедні парковки, пандуси, майданчики відпочинку та громадські простори.

Яким чином планується організація руху пішоходів, велосипидистів та автомобілів?

Запропонованим проектом передбачається створити шість типів організації руху на різних ділянках набережної.

№1: довжина 420 метрів.

Існуючий стан

Запропонована проектом організація руху пішоходів та велосипедистів

№2: довжина 525 метрів.

Існуючий стан

Запропонована проектом організація руху пішоходів та велосипедистів

№3: довжина 1224 метрів.

Існуючий стан

Запропонована проектом організація руху пішоходів та велосипедистів

№4: довжина 1660 метрів.

Існуючий стан

Запропонована проектом організація руху пішоходів, велосипедистів та автомобілів

№5: довжина 2048 метрів.

Існуючий стан

Запропонована проектом організація руху пішоходів, велосипедистів та автомобілів

№6: довжина 7978 метрів.

Існуючий стан

Запропонована проектом організація руху пішоходів та велосипедистів.

Які «родзинки» є у запропонованому проекті?

Проектом передбачається проведення облаштування північної частини вулиці Прирічної (від будинку №27 до кінця вулиці Прирічної).

Відповідно до нього на цій ділянці передбачається будівництво трьох вбиралень, шести пандусів, тринадцяти майданчиків для відпочинку, чотирьох громадських просторів, чотирьох велопарковок, восьми спортивних майдачиків, двох веломайданчиків, облаштування пляжу, пункту обслуговування відпочиваючих та пункту прокату велосипедів.

Створення мостів, які з’єднають острови.

Проектом запропоновано побудувати 5 мостів які зєднають острови.

Мостом №1 проектанти пропонують з’єднати Оболонську набережну з островом Оболонська коса.

Оскільки він може знаходитись на водному шляху кораблів, які запливають в затоку Оболонь, проектна організація запропонувала декілька прикладів розвідних мостів, які вже існують.

Сан-Паулу, Бразилія

Буенос-Айрос, Аргентина

Мостами №2, 3 пропонують з’єднати острів Оболонська коса через півострів (так звані 16 гектарів) та косою Собаче Гирло. Міст №4 пропонують зробити над місцем, де проходить колектор дощових стоків.

Пропозиція мостового переходу №2

Мостом №5 запропоновано з’єднати припляжну зону, що на вулиці Прирічній, з островом Вербовим.

Які загрози існують на шляху реалізації проекту?

На жаль, частина земель, у тому числі і півостровів, знаходяться в оренді або приватній власності.

Перша така ділянка – це так звані 16 гектарів на вулиці Прирічній, про яку ми вже неодноразово писали. Її вже не перший рік намагаються продати для житлової забудови і комерційного використання.

Друга ділянка знаходиться між житловим масивом Оболонь і затокою Верблюд. Її площа становить понад 113 га, а її цільове призначення – житлова та комерційна забудова. Ця земельна ділянка була активом збанкрутілого «Родовід Банку», яку той відсудив за борги у компанії, яку ЗМІ пов’язували з Дмитром Фірташем. Нещодавно розгорівся скандал щодо незаконного переоформлення права власності на земельну ділянку. Шляхом фальшування документів, упродовж місяця, ця земльна ділянка була тричі перепродана. Наразі, Фонду гарантування вкладів фізичних осіб вдалось повернути її у власність АТ «Родовід Банк».

6 ділянок знаходяться на півострові Оболонська коса. Їх загальна площа складає понад 33 гектара, а їх цільове призначення – житлова і комерційна забудова, комерційна діяльність. Оголошення про продаж деяких з них також можна легко знайти в інтернеті. Саме на цих ділянках проектанти пропонують прокласти частину пішохідних та велосипедних доріжок.

Чи дозволять орендарі чи власники цих земельних ділянок побудувати та прокласти запропоновані архітекторами інфраструктурні обєкти, залишається під питанням. Це проблематичне питання може не дозволити створити унікальний«закільцьований» рекреаційний маршруту на Оболонській набережній та її островах.

Як нам повідомили в КП «Київбудрeконструкція», після завершення розробки ескізного проекту та проходження експертизи він буде запропонований на розгляд громади Києва.

Ми і надалі слідкуватимемо за цим проектом та будемо вас інформувати про хід його реалізації.