Північний міст ремонтуватимуть до кінця 2020 року за 287 млн гривень
КП «Київавтошляхміст» підписало договір на поточний ремонт Північного (Московського) моста з ТОВ «Укртрансміст». Ціна питання – 287 млн гривень, термін проведення робіт – до 28 листопада 2020 року. Про це повідомляє «Київвлада».
Як стало відомо з оголошення електронної системи державних закупівель ProZorro, 28 серпня 2018 року КП «Київавтошляхміст» уклало договір з ТОВ «Укртрансміст» на проведення поточного (середнього) ремонту Північного мосту через р. Дніпро і мосту через р. Десенка. Вартість угоди склала 287,87 млн гривень.
Згідно з угодою, підрядник повинен до 28 листопада 2020 року на Північному мосту відремонтувати 4335 кв.м. метрів тротуару і 5474 кв.м. дорожнього полотна. На мосту через річку Десенка підрядник має відремонтувати 5401 кв.м. тротуарів і 3497 кв.м. дорожнього полотна. Крім того, договір передбачає проведення гідроізоляції пішохідної частини, в тому числі в місцях зони огорож, водовідвідних лотків, перил і кріплень мостів.
В зобов’язання підрядника входять також такі види робіт:
– зняття шарів дорожнього одягу мостового полотна (асфальтобетонне покриття, захисний шар бетону, гідроізоляція);
– демонтаж металевого перильних і бар’єрних огорож та встановлення оцинкованих;
– піскоструминне очищення бетонних поверхонь прогонової будови, плити проїжджої частини, тротуарних консолей, арматури;
– ремонт тротуарних блоків;
– бетонування ділянок монолітних на шафових стінок прируслових опор та ін.
Гарантійні терміни на покриття проїжджої частини і тротуарів, а також гідроізоляцію повинні становити не менше 5 років, на захист від корозії, бар’єрне та поручневе огородження – не менше 10 років.
Конкуренцію переможцю на аукціоні склала тільки ПрАТ «Мостобудівельне управління-3». Його пропозиція виявилася на 187,7 тис. гривень дорожче пропозиції ТОВ «Укртрансміст».
Згідно з даними аналітичної системи Youcontrol, компанія ТОВ «Укртрансміст» була створена в 2006 році і до 2017 року вона називалася ТОВ «Сервісно-будівельна фірма «Сіенджі». Її засновником і бенефіціаром числиться Микола Ігорович Карнаков. Керує компанією Ігор Карнаков, який також є уповноваженою особою і директором з виробництва відомої будівельної компанії ТОВ «Дорожнє будівництво «Альтком». Згідно з даними бази «Жителі України», Микола та Ігор Карнакова були прописані за однією і тією ж адресою, що, мабуть, повинно вказувати на їхні родинні зв’язки.
Директор ТОВ «Укртрансмсіт» Ігор Карнаков пов’язаний ще з декількома великими будівельними підприємствами: до серпня 2017 року очолював корпорацію «Будівельників автомобільних доріг та транспортних споруд «Альтком» (Маріуполь), був одним із засновників ТОВ «Дортехмонтаж» (Маріуполь).
За даними сайту Zакупівлі, ТОВ «Укртрансміст» бере участь в державних закупівлях лише з листопада 2017 року і за цей час вже уклало 10 договорів на 335,3 млн гривень (у тому числі нинішній тендер). При цьому 9 з 10 договорів були укладені з КП «Київавтошляхміст».
Відзначимо, що ТОВ «Дорожнє будівництво «Альтком» входить в ТОВ «Фінансово-промислова група «Альтком». Власником цієї групи є відомий донецький бізнесмен Олександр Тисленко. Відомо, що за часів підготовки до Чемпіонату Європи з футболу ТОВ «Дорожнє будівництво «Альтком» найбільш активно освоювало бюджетні кошти. У 2010 році ця компанія отримала замовлень на 2,3 млрд гривень, в 2011 році – понад 4,3 млрд гривень, в 2012 році – 2,3 млрд гривень.
Після зміни влади і втечі Януковича в 2014 році «Альтком» в державних тендерах участі не брав – повернувся лише в 2017 році. За даними Zакупівлі, за час свого існування компанія уклала 243 договори з держструктурами на загальну суму понад 12 млрд гривень.
У той же час «Альтком» фігурує в тисячах судових рішень, частина з яких – по кримінальним процесам. Більш того, в 2017 році до Господарського суду Донецької області (знаходиться в Харківській області) «Райффайзен Банк Аваль» подав позов про визнання ТОВ «Дорожнє будівництво «Альтком» банкрутом через борг перед Райффайзен банком «Аваль» в 300 млн гривень. Крім того, відомо, що у «Альткому» є зобов’язання перед банком «ПУМБ» в розмірі 17,4 млн гривень, а загальний обсяг позовних вимог «Промінвестбанку» до структур, пов’язаних з «Альткомом», перевищує 10 млрд гривень. Втім 20 липня 2017 року Господарський суд Донецької області залишив справу про банкрутство без розгляду.
Можливо, тепер Олександр Тисленко має намір продовжити освоєння бюджетних коштів в особливо великих розмірах через ТОВ «Укртрансміст». До слова, новий вид діяльності – будівництво мостів і тунелів – у цій компанії з’явився лише в лютому 2018 року. Тоді ж з 3,8 млн гривень до 8,9 млн гривень збільшився і статутний фонд цієї фірми.
Відзначимо, що з «Альткомом» пов’язано чимало скандалів. У 2016 році Київвлада писала про те, що трасу Київ – Одеса (М-05) протяжністю понад 450 км з року в рік реконструювала і ремонтувала компанія «Альтком». У 2015 році «Альткому» було виділено майже 95,5 млн євро на цю трасу за проектом «Поліпшення автомобільних доріг і безпеки руху». Однак через не найкращої якості роботи, Держагентство «Укравтодор» мало намір залучити додаткових підрядників для завершення капітального ремонту траси.
У 2018 році директор ДП «Укрдорінвест» Олена Криворучко заявила, що на компанію ТОВ «Дорожнє будівництво «Альтком» наклали штрафні санкції в розмірі 10% від вартості контракту (від 10 млн євро). Йдеться про ремонт дороги на ділянці Київ – Біла Церква, яку п’ятий рік поспіль «Альтком» ніяк не може завершити. За словами Криворучко, з «Альткому» вже стягнули понад 1,5 млн євро у зв’язку з невиконанням робіт в термін. Загальна сума контракту з урахуванням всіх підписаних розпоряджень і змін склала 100 млн євро.
І ще одна цікава деталь. КП «Київавтошляхміст», який є замовником послуг ТОВ «Укртрансміст», керує Дмитро Котлубей. Раніше Київвлада повідомляла, що дружина Дмитра Котлубея – Діана – станом на 2016 рік працювала в компанії ТОВ «Дорожнє будівництво «Альтком».